Пропускане на връзки

Ефективни рекламни послания в Google Ads

Рекламните послания са един от най-важните фактори, които определят ефективноста на рекламата. Правилното им написване изисква няколко основни изисквания, които трябва да бъдат покрити. Въпреки, че на пръв поглед не изглежда, като нещо сложно, писането на добри рекламни послания понякога е наистина сложен и задълбочен процес.

Google ограничава до 30 знака заглавията и до 90 знака описанията, което налага креативноста в определна граница. Използването на правилните практики е от съществено значение за вписването в тази рамка, прихващането на вниманието на потребителя и ангажирането му с определената реклама.

В тази статия ще разгледаме основни практики, които правят едни рекламни послания „завладяващи“ и „ефективни“.

Какво са рекламни послания в Google Ads?

Преди да влезем в детайли, нека първо да дадем определние на това, какво са рекламни послания в Google Ads.

Рекламно послание е текста, който се показва при изходния изглед на рекламата, която създаваме. В повечето случай се реферира към текстовете на текстовите реклами в Google (text search ads).

 В статията ще говорим главно за този тип реклами и техните рекламни послания, но основата и практиките могат да се използват и при другите типове реклами.

Практики/Стратегии, които правят рекламните послания ефективни

Ще разгледаме няколко стратегии, които ще ти помогнат да направиш рекламните си послание много по-ефективни.

1. Използвайте всички налични полета за писане

Google позволява добавянето на до 15 заглавия и 4 описания. Това прави общо 810 символа, в които да опишем продукта или услугата, която се опитваме да продадем на клиента.

От изключителна важност е да използваме максимума, който ни позволява Google, като внимаваме да не се копираме. Всяко налично поле, трябва да показва полза, отсъпка или друго, което да накара потребителя да направи действието, което искаме да направи.

2. Използвайте CTAs, които отговарят на потребителския интерес

Използването на CTAs в рекламните ни послания не е нещо ново, но е важно да го правим по правилния начин. 

Потребителите, които търсят определена услуга/продукт по дадена ключова дума, на която искаме да му се покаже нашата реклама, имат вече определено събитие, което искат да направят. Няма значение, дали е да събере информация, да направи запитване или директно поръчка, винаги има нещо.

По този начин трябва да правим и нашите CTAs, като използваме точно това заложено събитие.

Например: ако рекламираме дрехи, а основното действие в мозъка на потребителя е направа на поръчка, то в CTA е добра идея да използваме „Бърза поръчка сега“, „Поръчай сега“ и прочее.

Пример за използване на CTA, който отговаря на потребителския интерес

3. Използвайте ключови думи

Всички знаем за използването на ключови думи, заради увеличението на quality score-а на рекламата, а от там и по-евтина цена на клик.

Трик, който може да използвате е да използвате ключовите думи и в разширенията (extension-ите) на рекламата. По този начин quality score-а също се влияе, а пък има по-голям шанс да се покажат и разширенията при търсенията, дори и да нямате най-големия бюджет от всички в рекламодатели.

Разширенията са перфектно място за използване на силни CTAs също.

4. Създавайте чувство за спешност

Добър трик, който работи е да създавате спешност в потребителското съзнание. За целта, може да използвате ключови думи, като:

  • Ограничено количество
  • Оставащи малко бройки
  • Офертата изтича скоро
  • Отсъпката изтича скоро

Създаването на спешност е най-разпознаваемия, но пък и един от най-ефективните методи да накарате потребител да се ангажира с рекламата, пък и дори да конвертира в клиент.

По този начин продукта/услугата изглежда по-търсен, което означава по-качествен и труден за закупуване само в определен период.

Пример за създаване на спешност при полза на бизнеса (отстъпките)

4. Бъдете грижовни към потребителите

Истината е, че клиента най-вероятно не го интересува печалбата или оборота, който правите от продукта/услугата, която им предлагате. Те се интересуват от стойността, която те получават.

Именно за това е добре да намерите проблемите, които те мразят да срещат при направата на определеното действие и да гарантирате тяхната липса.

Въпреки, че не е приложим във всички случай, това е наистина ефикасен метод за създаване на връзка с клиента. Той ще иска да се върне там, където най-малко му отнема, за да стигне до стойността, която иска и търси.

Тук бизнеса показва, че НЯМА нужда от предварително запазване на час.

5. Фокусирайте потребителите само към това, което наистина искат

Въпреки, че е добре да опишете, колкото може повече ползи на услугата/продукта, която продавате, то не трябва да рискувате да им губите вниманието. Точно за това, във века, в който всяка секунда от потребителското внимание е важна и струва скъпо на бизнесите, не трябва да допускаш да изпуснеш вниманието на клиента.

Фокусирай го само към това, което той наистина иска да чуе за продукта/услугата. Не го заривай в лавина от ползи, които той най-вероятно няма интерес в момента и не са нужни, за да направи определеното действие.

Обобщено за стратегиите и практиките

Стратегии има много. Най-правилното нещо е да опитвате възможно най-много и да експериментирате. Това, което работи за един бизнес, най-вероятно за друг няма, но пък точно това е интересното в маркетинга.

Ако сега започвате с рекламите си, то най-добрият съвет е просто да се зареди с търпение, защото маркетинга е процес. Там няма универсална формула за успех, точно за това ще има и добри и лоши статистики.

Подобна статия може да бъде изключително дълга, защото информация по темата има много. Гореспоменатите неща са извадка от нашата практика и всекидневие в Evol.bg. Разкрихме някой от тактиките, които използваме и при свой клиенти на ежедневна база. *Feel free to steal.

GA4 скоро ще бъде новия стандарт в анализирането на данни от рекламни кампании. В тази статия сме изкоментирали всичко, което ще трябва да знаеш, за да започнеш да ползваш GA4.

Искаш помощ при създаване на рекламните послания?

Позволи ни да изслушаме проблема ти и да намерим решение на него заедно. Запиши си безплатна консултация още сега.

Над 100 компании ни се довериха, направи го и ти:

Автор

bg_BGБългарски