Оптимизирайте Google My Business профил за своя бизнес, за да могат потенциалните клиенти да ви намерят чрез търсачките.
В тази статия изведохме основни насоки, но ако имате нужда от допълнително напътствие, само кажете Да, искам повече клиенти и нашият екип ще ви съдейства.
Оптимизиране на информацията за бизнеса
1. Отворете Google My Business и кликнете на „Manage now”.
2. Влезте в акаунта на Google, който използвате за управление на този бизнес.
3. Кликнете върху иконата “моливче” до бизнеса, който ще оптимизирате.
4. В менюто отляво кликнете на „Info“.
5. Уверете се, че името на бизнеса е написано правилно. Актуализирайте го, ако е необходимо.
6. Кликнете върху иконата за редактиране на бизнес категорията.
- Изберете основната категория, която най-добре описва вашия бизнес. Ако не сте сигурни какво да изберете, потърсете основните си конкуренти в Google и вижте каква е тяхната основна категория.
- Ако предлагате други услуги или продукти, които не попадат в основната категория, можете да ги включите като допълнителна категория, но не се опитвайте да запълните своя Google My Business профил с несвързани допълнителни категории. Изберете само тези, които са изключително релевантни за вашия бизнес. Избирането на нерелевантни категории може да доведе до висока степен на bounce rate (степен на отпадане), което може да навреди на вашите резултати.
7. Уверете се, че адресът на бизнеса е написан правилно. Актуализирайте го, ако е необходимо.
8. След това редактирайте работното време на бизнеса.
Изберете дните, в които бизнесът ви е отворен, и въведете конкретните часове на отваряне и затваряне.
9. Добавете телефонен номер, на който клиентите могат да се свържат с вашия бизнес.
Ако е необходимо, можете да добавите няколко телефонни номера към своя Google My Business профил.
10. Уверете се, че URL адресът на бизнес уебсайта е написан правилно. Актуализирайте го, ако е необходимо.
11. Добавете услугите, предлагани на тази локация.
- Услугите са специфични за бизнес категориите, които преди това сте избрали за вашия бизнес. Ако сте избрали повече от една категория, ще можете да добавите релевантни услуги за всяка от тях поотделно.
- За някои категории Google ще ви предостави предварително дефинирани услуги, от които можете да избирате.
- В други категории, в които Google не предоставя предварително дефинирани услуги, или ако искате да добавите услуга, която не е в списъка, можете да добавите собствени услуги.
- [По желание] След като сте избрали услугите си, можете да добавите информация за цени и описания към всяка от тях.
12. След това редактирайте секцията с атрибути.
В тази секция добавете релевантни подробности за достъпност, удобства, акценти, опции за плащане, планиране и опции за обслужване. Избирайте само опции, които точно отразяват реалността на вашия бизнес. За тези опции Google редовно ще анкетират хора, които посещават вашето място, за да проверят дали информацията е точна.
13. Важен елемент от оптимизацията на Google My Business профил е добавянето на снимки.
- Препоръчителните размери за всички изображения в Google My Business са 720px ширина на 720px височина (с изключение на корица, която е 1024 x 576), между 10 KB и 5 MB, и в JPG или PNG формати.
- Лого: това е изображението, което ще се използва, когато публикувате актуализации или отговаряте на въпроси или ревюта.
- Корица: това е една от най-важните снимки, защото ще бъде видима на вашата бизнес страница, в резултатите от търсенето и в Google Maps.
- Продукт: включете снимки на продуктите, които се продават във вашия магазин.
- Интериор: ако е релевантно, можете да включите снимки на интериора на вашия бизнес (това обикновено е чудесно допълнение за бизнеси като ресторанти, барове, кафенета, коуъркинг пространства и т.н.).
- Екстериор: ако Google вече има Street View изображения на зоната, където се намира вашият бизнес, това изображение вече ще бъде налично. Това помага на потребителите да намерят или идентифицират вашия бизнес, когато са наблизо.
- Други: можете също да добавите други видове активи като видеоклипове или снимки на вашия екип, показващи работата ви.
14. Управление на ревюта.
Първият път, когато оптимизирате вашия нов Google My Business профил, ще трябва да се опитате да отговорите на всички неотговорени ревюта, които бизнесът има (ако има такива). След като този първи кръг от отговори е приключен, препоръчително е да отговаряте на нови ревюта, когато те идват (вижте секцията за управление на настройките на Google My Business, за да настроите известия за нови ревюта).
- В таблото за управление на Google My Business, в менюто отляво кликнете на „Ревюта“.
- Кликнете на „Неотговорени“.
- Отговорете на всички последни ревюта.
Особено важно е да отговаряте на негативни ревюта. Не се опитвайте да спорите с потребителя. Вместо това, предоставете отговор, който би бил удовлетворителен за друг човек, който разглежда вашия бизнес профил и преглежда 1- и 2-звездните ревюта — това са хората, за които наистина пишете.
Наложете бранда и името на бизнеса си в интернет пространството
В България един локален бизнес има средно 1009 преглеждания месечно. Това означава, че в момента губите 1009 потенциални клиента ВСЕКИ месец. Все още се чудите, дали ви е нужен бизнес профил?
Позволете ни да ви сложим на картата на Google, където ще достигнете до нови потенциални клиенти, които са готови да посетят бизнеси като вашия. Бъдете от първите 50 ЗАПИТВАНИЯ и ще ви направим бизнес акаунт с включена оптимизация НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО. Вижте как >>